Matgilde mot Hungersnød

Da jeg satt på togstasjonen i Drammen og hørte på radio på min nye (gratis, arvede) telefon kom det en sak om Matgilde mot Hungersnød som er ett flott prosjekt jeg desverre ikke vet mer om enn det dere selv kan lese på deres facebookside (http://www.facebook.com/pages/Matgilde-mot-Hungersn%C3%B8d/270340576332481?sk=wall).

Det var også en fin sak og vidåj på Aftenpostens sider om at folk hadde mistet matvettet, noe som strengt tatt er ganske åpenbart. ( http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4256906.ece )

Jeg blir utrolig glad for å se at folks nattlige containerbesøk eskalerer og bidrar til noe så bra, jeg vil si at å gi bort maten mot donasjoner som går til Afrika er en fin måte å gjøre opp for skadene vi påfører dem siden vi ikke bare kan styrte hele det føkkings systemet over natta.

Og så er jeg litt glad for at barna på skolen min syns det er så gøy å raide containere at de kommer hjem med flere lass godteri every now and then. Men bare litt glad. Og ganske tjukk.

Legg att eit svar

