Kule steinerkids

I dag har jeg holdt foredrag for ungdomskoletrinnet på Steinerskolen, siden de hadde temauka »Jord».
Jeg lagde en powerpoint dere kan se på her og le litt av siden den er i stikkord som sikkert bare er logisk for meg.

Men uansett; KIDSA HAR SKJØNT DET!
Det var ikke måte på hvor oppmerksomme og gira de var, og hvor enkelt det var for dem å se hvor feil ting står til.
Så hvis du har barn på steinerskolen si ifra hvis det er greit at de dumpsterdiver og hvis du får en telefon fra politiet er det min feil. (Jeg er ikke lei for det)
Eneste måten å kunne endre lovverk på er å bryte dumme lover, og at det skal være forbudt å stjele søppel er det dummeste jeg noen gang har hørt.

Rektor ble litt sur, da.
Sa Steinerskolen ikke kunne stå for å oppfordre til dette.
Så vi gikk ned for å presisere dette.

»Sunniva har valgt å leve på en litt annerledes måte..» begynte Helene.

»En riktig måte!» avbrøt en av elevene.

Og rektor tapte egentlig der.
Så det er håp (:

Særlig når de samme elevene gikk for å leke redesign rett etterpå.

Og nå er det bare to uker og en dag til jeg skal holde appell i Oslo, midt imellom Tristram Stuart og Erik Solheim. Oh Lordy!

Legg att eit svar

