Enda en grunn til å ikke kjøpe kjøtt.

Earthlings.

Jeg vet godt at filmen ikke er ny, men det var oppvekkende å se en slik film igjen. Jeg vet den handler mest om den amerikanske kjøttindustrien, men jeg tror ikke vi er så mye bedre her i Norge. Det er mye jeg  ikke vet, men jeg er ikke alene om det.
Visste du at vi har et avfallsproblem bestående av høner siden ingen gidder kjøpe verpehøns etter at de har pressa ut egg i ett år og gitt kjøttet litt for mye tyggemotstand for våre sarte gommer? Og visste du hvor jævlig mange kyllingfileter og grillkylliger jeg må velte rundt i når jeg hopper i containere hver gang jeg går på butikken?
Hva er argumentet for? At det skaper arbeidsplasser til fabrikkarbeiderne?
De kunne jo nok klart seg greit med å slakte 100 kyllinger mindre daglig.

Nå er jeg sur.

Dette er ikke et bilde stjålet fra hverken NOAH eller PETA, men fra bloggen om en gård.Dette her er helt greit og humant, det.

Ja, de koser seg nok her.

Og sunt er det også. NAMNAM.

For fler bilder sjekk PETA.

3 responses to this post.

  1. Misforstå meg rett;
    Dere må bare spise kjøtt, altså.
    Men da får du faenmeg kverke dem selv og oppdra dem selv.

    Svar

  2. Faen som du blogger i dag, da.

    Jeg syns det er helt absurd å spise kylling/høne/hane, de er jo fulle av svettearoma!

    Og bare for å skrive en veldig sammenhengende kommentar: Er det da etisk av meg å spise den vilda bebin?

    Svar

Legg att eit svar

