Lyst på kjøttkaker?

Karbonader 0kr

Dette fant jeg i går. Kan ikke si at jeg har et stort behov for å gomle 100stk karbonader, så de gis bort.

Gratis, selvsagt.

Sjekk datoen!

Funnet 25.11.10

Og forresten så fikk jeg en nattkjole i går. Oppskriften er som følger; venninne med butikk(som du gjerne hjelper til i)+kjole+flekk=Gratis luksus 🙂
Hun kunne nemlig ikke få solgt kjolen så lett når den hadde en flekk, og så kunne den ikke vaskes for da var den plutselig brukt.


Kjolen er fra People Tree, et merke jeg er så glad i at jeg noen ganger kjøper klær derfra. Det er kjempedyrt, men økologisk og fairtrade og er av sinnsykt god kvalitet. Smykket er fra Bidii, et gateguttprosjekt jeg driver på med når jeg ikke roter etter mat i søpla, lager kaffe eller syr. Og den nye hårfargen er Henna-farge, det er nok ikke gratis det heller, men koster ikke mer enn 30kr på innvandrersjappa. Når jeg får ettervekst får jeg miste noen bokser i gulvet så de kaster dem, så blir det også gratis 🙂

Men genseren har jeg i det minste arvet av Simon. Så det er litt greit.

Nå kommer det forresten snart en liste over julegaver du ikke trenger å kjøpe, ikke-materielle gaver du kan kjøpe og materielle gaver du kan kjøpe som er litt bedre. Bidra gjerne, jeg tror alle har noe å komme med.

Sees på kjøpefri dag!

4 responses to this post.

  1. Gleder meg til julegaveliste! Jeg sliter nemlig litt med kreativiteten når det gjelder gaver jeg ikke trenger å kjøpe/bruke penger på.
    Noe jeg derimot skal bruke litt penger på, og gi som gaver denne jula, er TE! Billig, god og økologisk te som ikke er materialistisk men som smaker godt og kan varme en kald kropp en vintersdag.

    Blir forresten veldig inspirert av bloggen din!
    Jeg har veldig lyst til å leve et «gratis» liv, altså uten å bruke så himla mye penger på så himla mye. Men, siden jeg bor i London og all matbutikksøpla blir veldig, veldig godt gjemt (jeg mistenker at alle butikkene i området der jeg bor rett og slett oppholder alt inne), er det ikke så lett. Det er veldig sjelden jeg finner ting jeg kan forsyne meg av.
    Den eneste gangen jeg fikk meg gratis mat var da jeg fant en løk og en avokado på gata etter markedet, som jeg selvfølgelig tok med meg hjem.
    Heldigvis for meg er det slik at alle på markedet selger alt som må vekk i løpet av dagen for en veldig billig penge rett før de stenger, så jeg pleier å benytte meg av det.
    Men aller helst vil jeg gå dumpster diving, jeg blir så himla provosert når jeg ser «display until»-datoene på varene i butikken, og den er flere dagen før «best before». URG.

    Svar

    • De merker bevisst maten med »best før» og ikke »siste forbruksdag» for at forbrukere skal forstå at de faktisk kan spise maten over den datoen, de burde bare lukte litt på den før. Men folk tror jo de får AIDS av det. Jaja.

      Hvis du snoker litt bak butikker gjerne litt utenfor sentrum(hvis det finnes, har aldri vært i London) kan det hende du finner noe. Ikke gi opp.

      Øko-te er kanskje det beste som finnes. Jeg tror jeg får masse nye ideer til ikke-materielle gaver i morgen, så sparer det innlegget til da:)

      Svar

  2. Var du på nærbutikken? Tok du eggene som gikk ut i går? Plz si ja. Koz (å såå har du enn kjempe fin blog, asså.) <- 14iz-harselas: 0kr.

    Svar

Legg att eit svar

