Faen, jul.

Kaste her eller kaste selv?

Nå er det snart jul. Jeg gleder meg til å gå i søpla etter jul, ikke bare for tonnevis med mat og marsipan, men tenkt alle de stygge tingene jeg kan finne som folk har gitt hverandre for å vise at de er glad i hverandre, men ikke slår ann fordi de bare er kjøpt og betalt på butikken og ikke har noenting å gjøre med hverken personen som gir den eller mottakeren.

Ikke misforstå, jeg elsker gaver. Jeg elsker å lage gaver, jeg elsker å gi gaver (gjerne hele året), men jeg liker egentlig ikke presset det gir andre ved at de tror de må gi meg noe, og så kjøper de noe tilfeldig som aller helst er stygt. Og tenk så mye av det du gir som havner i søpla. (Det står kanskje bakerst i skapet ett par år, men alle vet jo hvor det er på vei)

Så oppfordringen min er; Ikke gi folk TING. Ikke med mindre du vet at de virkelig har lyst på å trenger denne tingen. Gi dem heller te. Og stearinlys.

7 responses to this post.

  1. «alle de stygge tingene jeg kan finne som folk har gitt hverandre for å vise at de er glad i hverandre, men ikke slår ann fordi de bare er kjøpt og betalt på butikken og ikke har noenting å gjøre med hverken personen som gir den eller mottakeren»

    Er så sykt enig. Når folk spør hva jeg ønsker meg, svarer jeg bare at om de ser noe eller tenker på noe og med én gang tenker «Maria!», så blir jeg kjempeglad. Men hvis ikke vil jeg ikke ha noe som de har følt seg forplikta til å kjøpe midt i rushet på lille julaften når de egentlig ikke har råd og egentlig ikke burde være på butikken, men en koselig plass med venner eller familie.

    Svar

  2. Gi dem en klem og massasje, et bilde du har tegnet, skriv en tekst til melodien av «En solskinnsdag» (det er den fineste gaven man kan få!)
    Strikk en sokk
    bak ei kake (eller julegodteri)
    lag en mixtape
    Finn et dikt, skriv ned et bibelvers,
    og hvis du syns det er teit, så husk at Jesus varer lenger enn HM-moten.

    Elsk folk, ikke kjøp dem.

    Svar

    • I ❤ U. Nå kom jeg på hva du kan få 😉

      Svar

    • Haha, vi strikker en sokk hver.

      Nå fikk jeg nesten dårlig samvittighet som har kjøpt julegave til deg (og den var tilogmed ny, men ikke særlig stygg), men jeg har bestemt at det er noe du trenger og jeg er 95% sikker på at du blir glad. Og hvis du gjetta hva det er blir jeg skuffa og gir deg et stearinlys.

      Svar

  3. Posted by Haiz on november 26, 2010 at 5:39 pm

    Pf, for sent å oppfordre meg til noe sånt og. Jeg har jo jobbet så mye på julegaven jeg skal masseprodusere og gi til alle sammen D:

    Svar

Legg att eit svar

