Miljøfest- 0kr

I kveld hadde den fine naboen invitert oss på miljøverner-fest. Det var gratis fiskesuppe, gratis nettverking og gratis kos i massevis. Og siden den fine naboen ikke er ungdom hadde hun laget sanghefte. Der var det en sang som var så fin at jeg vil dele den med dere, helt gratis.

Jeg er havren

Jeg er havren, jeg har bladlus på

mer enn tyve, tror jeg, på hvert strå

Bonden bruker Rogor og Bladan

sprøyter meg til jeg blir narkoman

 

Jeg ble født mens glade lerker sang,

men ble straks forgiftet gang på gang.

Da mitt første blad så dagens sol

ble jeg sprøytet med Amitrol.

 

Bare vent, min hevn skal bli så søt

Inn i bondens tykke havre-grøt

Skal jeg blande gift- det er min list

og skal være havrens »Takk for sist»

 

Folkens: konvensjonelt jordbruk er så definitivt ikke gratis for jorda.

Og se »Dirt-The movie». Jeg tror ingen blir lei seg om du laster den ned.

 

2 responses to this post.

  1. Jeg så akkuraet traileren til Dirt. Nå fikk jeg lyst til å gå å bæsje i skogen.

    Svar

  2. Posted by Vilde on november 25, 2010 at 10:47 am

    For en fantastisk sang!
    Du skriver bra!

    Svar

Legg att eit svar

