Tanker – 0kr

Økologisk frokost og morrasveis - 0kr

I går da jeg var på min gratis-jobb kom kunster-Tony.
Han kunne fortelle at da han var student i England var han i en butikk hvor de stod og samlet opp brød i en sekk, brød som skulle kastes. Han kunne ikke få det gratis, selv om det skulle kastes. Så da kom han tilbake etter stengetid og besøkte søpla hvor han fant brødet, og masse annen mat. Faktisk, så var det så mye mat at han fikk med fler folk, og plutselig levde en hel drøss engelskmenn av søpla.
Da butikken fant ut dette satt de opp ett gjerde.
En av studentene ble sure, og klatret over og fortsatte å hente mat, så de måtte ansette en nattevakt.

De betalte en mann for å passe på søppel.
Tenk på det.

Og tenk på at disse mengdene søppel som blir kastet av butikkene i Norge i følge disse folka kun utgjør en liten prosent av det som blir kastet, husholdningene kaster ti ganger så mye. Tenk all tiden du har kastet bort på å tjene penger du tror du trenger for å kjøpe mat, som du uansett bare kaster. Du kunne kanskje sluttet en time tidligere på jobb. Tenk så mye mindre de hadde trengt å produsere om etterspørselen hadde vært nede i det vi faktisk spiser.

OG dessuten er jeg sur, for jeg gikk forbi et teit lite bakeri og sjekket søpla, og så hadde de svina kastet et brukt kaffefilter i hver eneste av søppelposene med fullstendig brukbar mat, så nesten alt var sabotert.
Jeg lurer på om de er pålagt å gjøre det pga. sånne som meg.

3 responses to this post.

  1. Posted by Maria on oktober 5, 2010 at 6:19 pm

    Sunniva! Vi bor sammen! Det er kult:)
    Blir med på matraidene dine når du kjem hjem igjen! jippi:)

    Svar

  2. Posted by Lise on oktober 14, 2010 at 9:03 pm

    Hei Sunniva! jeg fant bloggen din via face. jeg er også med på matraid. hvorenn du er nå får jeg vente til du kommer hjem. Lise

    Svar

Legg att eit svar

