Kristiansand-Bergen Tur/Retur 0kr

Der var jeg plutselig i gang med ny blogg, og jeg skjønner ca. ingenting, men jo;

Jeg innså en dag at jeg ikke hadde kjøpt klær i hele 2010 og at det egentlig var helt greit, at jeg så å si ikke bruker penger på mat, men sjelden er sulten og at jeg syns det er ganske lett, gøy og kult å leve gratis.

Selvfølgelig er det mange fler grunner til at det er bra å leve så gratis som mulig.
Det er miljøvennlig og det er en stille protest mot (over)forbrukersamfunnet, kapitalismen og fråtseri.

Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan jeg får det til, til inspirasjon for andre, men også for å fiske så mye som mulig etter tips og andres erfaringer. Jeg er på en måte ganske ny i gamet ettersom jeg ikke har tenkt ordentlig gjennom hva jeg holder på med intil for en uke siden eller noe sånt.

Jeg haiket en tur til Bergen i helga, da. Jeg har vært medlem på en side for organisert haiking i flere år, men får sjelden napp der. Siden heter haikeren.no og om fler begynner å bruke den tror jeg den kan være veldig kul. Konseptet er jo allerede kjempekult.
Men plutselig var det noen som skulle fra Oslo til Bergen en helg jeg hadde fri, så jeg hoppet på. Problemet er bare at jeg bor i Kristiansand.
Men å få haik til Oslo er like lite stress som en joggedress. Mange sier »ånei, det er så farlig å haike, spesielt for deg som en jente», men jeg har da haiket i fler år og jeg har enda ikke blitt drept eller voldtatt, så jeg tror ikke det er så farlig. Uansett er det bare fint at de tror det, for han jeg haiket med tilbake til Oslo var så bekymret for meg at han liksågodt kjørte meg helt hjem til Kristiansand! Hurra.

5 responses to this post.

  1. jeg syns du kan pryde siden med fine linker, feks
    gratismote
    og andre kule sider
    lage en slags guide til free livin» 🙂

    Svar

    • Jeg jobber med saken, men bidra gjerne med fler linker 🙂
      Og det skal jo bli en guide, jeg har bare ikke kommet på lagt ennå. Ser litt teit ut når det blir fem innlegg om dagen.

      Svar

  2. Jeg syns siden er blitt riktig så fin jeg! Gleder meg til du skriver mer. skal holde utkikk under min surfing på nettet:-)

    Svar

  3. Posted by Herr Navn on januar 15, 2011 at 2:52 pm

    http://stabyourselfintheface.com/2011/01/11/shock-university-how-to-quit-your-job-and-skate-fulltime/

    Jeg tenkte denne artikkelen kunne være interessant for bloggeren^^ Dette var herlig.

    Foresten, bloggen din er genial!

    Svar

Legg att eit svar

